bloggHeader

February leaf

Inte lita på någon.
Inte lita på någon.
Inte lita på någon.


Äckelmänniskor.
Äckelkropp.
Äckelliv.

Jag vandrar på livets kyrkogård. Betraktar förruttnelsen. Förödelsen. Stanken.

Jag vill så gärna känna trygghet. Jag vill ha varma skyddsarmar om mig, välbekanta och trogna, som håller fast mig, värmer mig, smeker mina vingar, låter mig ta min rätta form, tycker om mig för den jag är med mörkerskuggor och allt. Men jag orkar inte. Jag orkar inte släppa någon nära igen. Jag orkar inte låta någon riva muren, orkar inte släppa in någon. Jag orkar inte bli besviken igen. Jag orkar inte låta någon se vad som finns inuti. Jag ska skona er från all min smutsighet, från all min ondhet, från mina mörkersjälar, mina personligheter och från all min smärta. Jag ska skona er från mig.

För jag ska aldrig lita på någon igen.
Jag orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0