bloggHeader

Grattis på födelsedagen pappa

Grattis på födelsedagen pappa.
Förstår du hur jag vill slå på dig.
Tvinga dig att förstå allt ont du gjort.
Jag vill ge dig allt elände tillbaka.
Jag vill hämnas för vår smärta.
Jag hatar dig så.

Grattis på födelsedagen pappa.
Förstår du hur jag saknar dig.
Tiden som en gång var men aldrig kommer åter.
Barndomstiden med glädjepappan.
Solskenslivet med litenheten.
Men den är borta sedan länge.
Och nu saknar jag dig.

Grattis på födelsedagen pappa.
Jag kom ihåg din.
Såsom du inte kommer ihåg våra.
För jag tänker på dig om nätterna.
Återupplever alla ord och ljud och händelser.
Och undertiden jag minns lever du ditt liv.
Någonstans långt där borta.
Och anstränger dig för att göra mitt till ett helvete.

Grattis på födelsedagen pappa.
Jag hatar att sakna dig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0