bloggHeader

Protect me from what I want

Detta:


Skapar detta:



Så är det bara. Allt annat är bara skitsnack. Om man bortser från det faktum att Spicegirls-videon måste vara en av årets mest meningslösa musikvideos så går det inte att missa hur smala dom faktiskt är. Vem kan leva upp till det? Inte jag iallafall. Och den enda som faktiskt är lite kurvig, hennes kropp får inte vara med utan bara ligga på mage. Haha! Så uppenbart så det är pinsamt.

Jag är egentligen inte den som är den. Jag är känd för att ogilla tjocka kroppar och kallas för "fettnazist" av mina vänner, jag poserar naken inför kameror och klär min klopp i små avslöjande kläder när jag känner för det. Men! För den delen anser jag inte att det är rätt att unga tjejer och killar idag svälter sig, att dom matas med onaturliga kroppar och sedan tror att dom måste se ut så för att accepteras. Även om jag anser att en fet kropp är en onaturlig kropp så finns det ju faktiskt andra vägar att gå än att bli itvingad sådan goja. Förebyggande åtgärder. Hyffsat sund kost. Motion. Ett liv bortom datorn. Ja, sånt hokus pokus som folk verkar ha glömt bort mitt bland alla "banta på 2,5 timme-tidningar" och "skaka på rumpan i kameran musikvideos".

Kanske reagerar jag just för att jag själv är sådan. För att jag själv blir påverkad. Jag vill alltid vara någon annan. Jag ser på andras kroppar och jag ser på min och jag inser att jag aldrig kommer se ut så. Som tur är har jag fått behålla mig hyffsat frisk och har bara lite problem med gränslöshet och att jag tror att min kropp fysiskt växer inför ögonen på mig. "Bara". Men jag har tack och lov inte som mål att bli ett skelett. Det är inte fint. Det ser jag också. Men kanske liiite smalare. Och lite mer så. Och lite mer så. Och lite mer så.

Det är ett sjukt samhälle vi lever i och det är bara vi själva som kan skapa ett botemedel.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det tråkiga i det hela är ju att det verkligen är media som skapar den bilden. De flesta killar ser ju hellre lite fett på rumpan snarare än en 11-årig pojkes kropp som flickvän. Det är ofta tjejer själva som hetsar varandra och tjejtidningar är ju först i linjen då..

2008-02-03 @ 08:30:58
URL: http://evildoer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0