bloggHeader

The boxer

En låt. Bara en enda liten låt. Det är allt som krävs för en tidsresa. Jag befinner mig plötsligt 12 år tillbaka i tiden. Och jag minns. Jag låter musiken ta mig tillbaka och jag tillåter mig att känna. Rummet blir plötsligt kallt, håren på armarna reser sig och jag fryser. Ända in i själen fryser jag, för jag minns felen. Jag minns alla elakorden, jag minns känslan av att gå och lägga sig sju om kvällarna för att det skulle bli ny dag. Och jag var den där boxaren. Jag var den som skrek ut i ilska och skam. Jag var den som skämdes. Jag var den svaga, den besegrade. Och jag kunde bara hoppas på att bli skonad, att få överleva. Och det fick jag. Jag överlevde. Jag tog mig vidare. Ärrad och blåslagen. Jag lyckades gå vidare.

Men allt som krävs för att få mig tillbaka dit är en låt.

En enda låt.



In the clearing stands a boxer, and a fighter by his trade
And he carries the reminder of every glove that laid him down or cut him
'Til he cried out in his anger and his shame
I am leaving, I am leaving, but the fighter still remains
Yes, he still remains...



Kommentarer
Postat av: spookey

Oavsett vad den väcker för känslor så måste man ju ändå säga att låten som sådan är oerhört bra. Men jag förstår dig. Jag vet precis hur det är att koppla låtar till situationer - på gott och ont. Nu är du iaf inte ensam längre...

2008-04-20 @ 10:10:35
Postat av: galathea

Spookey: Låten är fruktansvärt bra. Min favorit med dom..

2008-04-20 @ 21:31:05
URL: http://galathea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0