bloggHeader

What the fuck is wrong with you people?

Alltså, det här med rökare... Jag har funderat ganska mycket på om alla rökare på något vis har sämre intellekt än andra? Jag förstår (och hoppas) att så inte är fallet, men man börjar ju undra. Deras nonchalans slår ju egentligen allt om man tänker efter.

Börja bara med det faktum att det är skadligt. Det är bevisat att lungorna tar rätt stor stryk. Vad är det som gör att man bortser ifrån det? Ser dom fram emot att långsamt kvävas till döds? Att med förhållandevis stor sannolikhet få släpa runt på syrgas och sedan, en vacker dag, inse att inte ens det hjälper längre? Och inte nog med att det är skadligt för dom själva, det är skadligt för andra också! Ändå är det tillåtet att stå och röka bland andra. I andras närhet. Tvinga andra att andas in den äckliga snusika doften av rök. Fy fan.

Sedan kan man ju peka på det faktum att rökare blir glåmiga och rynkiga i förtid. Jay vad snyggt måste dom ju tycka, för det är inte tillräckligt illa så att folk slutar. Och att gå runt och stinka askfat och få äckliga tänder är ju ingenting emot att få känna nikotinet rusa i kroppen...

Regnar det så är det få rökare som ens drar sig för att tända sina äckliga ciggaretter i exempelvis busskurer. Jag kan verkligen inte förstå hur dom kan anse att andra personer ska behöva lida för att dom måste ha sitt förbannade knark. Jag kan verkligen inte förstå hur dom tänker. Jag tycker det är oerhört nonchalant och drygt gjort faktiskt. Gå undan och stå och bolma i ditt moln av äckel, och passa på att skämmas lite med! Det är fan lika illa att vara beroende av ciggaretter som av alkohol eller någon annan drog. Dessutom kommer ditt beroende antagligen kosta samhället stora summor pengar som kunde lagts på betydligt viktigare saker. Det är nästan så att man borde få skylla sig själv om man ådragit sig sjukdomar pga rökning och bli utan sjukvård. Idag vet vi om vad rökning innebär för vår hälsa. Det finns inga jäkla ursäker. Det är enbart lamt.

En annan sak som jag förundras över är det faktum att en del av rökarna till och med går så långt att dom frågar andra på stan om dom har en cigg att bjuda på. Jag står alltid lite gapandes och undrar hur dom ens kan med att göra så. Det visar ju bara än mer hur beroende dom är och hur tragiskt det hela yttrar sig. Inte går väl vi andra och ber varandra om en godisbit eller en frukt eller lite mat för att vi är hungriga? Tiggarna som kantar gatorna ska bort, men ciggtiggarna är helt okej? Jag skakar på huvudet och förundras.

Så.. En person som röker trots att man vet att det är skadligt, som röker trots att det kan innebära att man långsamt kvävs till döds, att man blir ful och rynkig och stinker skit, och som dessutom kan skada andra passivt och garanterat stör människor runt omkring en. Påminn mig igen varför en sådan person inte ska anses som mindre intelligent än andra? Bara att lägga stora summor pengar på att insupa farlig luft i lungorna borde väl egentligen räcka för att stämplas som ointelligent...

Jag tycker det är idoti. Ren och skär idioti och nonchalans.

Kommentarer
Postat av: Buster

Word.

2008-08-20 @ 20:20:08
URL: http://youtube.com/deltidsharmonisk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0