bloggHeader

Long time, no writing

Jag har inte skrivit på ett tag. Det beror inte på avsaknaden av något att säga. Det beror inte på att det inte dagligen ploppar upp texter i mitt huvud. Jag bara orkar inte. Jag går runt och är stressad konstant, och är det inte det ena så är det det andra eller det tredje. En blinkande msnruta kan få mig att glömma bort vad jag höll på med, och stressen som river inuti mig får mig att falla apatiskt platt mot marken. Jag hade en omtenta att plugga inför, men jag klarade det inte. Nu borde jag plugga för nästa tenta, men jag kan inte. Jag läser en sida men minsta ljud distraherar mig och jag blir mer och mer stressad över vad jag borde göra.

Igår var jag i Stockholm över dagen med ett gäng ungdomar i 12-15 års ålder. Vi besökte Fryshuset och jag blev lika inspirerad som jag alltid blir när jag får höra sådana historier. Det startades för 25 år sedan, och har idag en lokal på 24 000 kvm, plus att deras olika föreningar nu finns i andra städer. Här i Göteborg finns ju United sisters, Lugna Gatan, Sharafs hjältar osv. Jag gick därifrån och önskade att jag också kunde få jobba med sånt.

Idag ska jag på möte igen kring ett pilotprojekt jag ska vara med och starta i Lövgärdet. Jag och en till från United Sisters ska samarbeta med Lugna Gatan och Bilda och starta en tjejgrupp för 16-åringar där vi kommer arbeta med dans, musik och konst som olika uttrycksformer samtidigt som vi kommer jobba med frågor kring värderingar, självförtroende, självbild och allt sådant som är viktigt i den åldern. Det ska bli så himla spännande, och jag är faktiskt lite glad över att dom anförtror mig en sådan sak som att starta pilotprojekt. Det ligger mycket ansvar på oss ledare, och vi är ju dessutom ideella och gör allt helt frivilligt, så det krävs ju verkligen rätt personer för det hela. Kul att dom väljer just mig.

Nåja. Liten snabb uppdatering bara. Nu ska jag pussa på min hund som ligger och suckar, vänder på sig och suckar lite till. Han försöker väl förklara hur uttråkad han är så det är lika bra att busa lite innan jag ska iväg.

Lugn och ro vore så underbart just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till det där pilotprojektet. Kul att du är ansvarig :)

2008-12-17 @ 17:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0