bloggHeader

Restaurangen

Det finns en restaurang på Emils gata som ger mig ångest varje gång jag passerar den. Dom som har den har gjort om en massa förut, och öppnade en liten mexikansk restaurang. Vad det var innan vet jag inte. Enda kruxet nu är att det aldrig är några gäster där. Verkligen aldrig. Ibland ser man någon stå där inne och plocka med några menyer, flytta om lite eller så. Men aldrig några gäster. Och det smärtar mig så. Det gör mig så ont att någons livsverk går i spillror. Någons dröm som faktiskt kanske tagit tid att förverkliga krossas. För tänk vad med planering det ändå ligger bakom. Någon eller några har suttit och planerat ihop hur det ska se ut, vad väggarna ska ha för färg, hur menyn ska se ut och hur borden ska dukas. Någon har lagt ner en massa energi och hopp och förväntningar. Kanske har dom med spänning sett fram emot öppningsdagen. Att få nöjda gäster till sitt nya, fina ställe. Men så kommer inga gäster. Och det smärtar mig.

Jag har funderat på att testa på att äta där någon gång, bara för att se hur maten smakar. Tyvärr är jag inte så jätteförtjust i mexikansk mat. Alla restauranger runt omkring kan vara fullsatta, medan det där inte finns en endaste liten gäst. Inte. En. Enda. Jag har faktiskt svårt att tänka mig att det beror på maten. Folk slaskar i sig allt möjligt konstigt för dyrare priser. Och läget? Som sagt så ligger det andra restauranger runt omkring som går bra. Så det borde inte vara det heller. Jag förstår att det antagligen är det där med marknadsföring, och med att ha nöjda gäster som sprider budskapet vidare.

Men ändå.
Det gör mig fortfarande ont. Hur tramsigt det än låter.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag förstår vad du menar, jag kan känna likadant. Tyvärr är det väldigt många egenföretagare som får lägga ner. Jag vet om någon. Det är väldigt tragiskt som du säger. Man undrar ju vart det brister. Tyvärr är människan ett flockdjur så vi går dit andra är, inte där det är tomt för då måste det ju vara något fel, ungefär så. Jag älskar ju stark mat så kanske får testa det någon dag då. Har de vegmat?

2008-12-19 @ 10:36:44
Postat av: Ottilia

Det kan ju vara så att folk mer beställer maten, hämtar, går. Men givetvis är det hemskt att ingen äter där också.

2008-12-19 @ 19:47:28
Postat av: Ottilia

Det kan ju vara så att folk mer beställer maten, hämtar, går. Men givetvis är det hemskt att ingen äter där också.

2008-12-19 @ 19:47:56
Postat av: Linda

Inte det minsta tramsigt! Lustigt att du också kan känna så för någon man aldrig träffat. Jag kan gå ut och handla av Glassbilen bara för jag tycker synd om den där den spelar sin lilla melodi, står och väntar, och ingen kommer!!

2008-12-22 @ 10:46:42
URL: http://tashmiras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0