bloggHeader

Vardag

Jag kom på att jag ju behöver sommarjobb. Så nu blev det eld i baken på mig, även om orken varar i.. tja.. tio minuter? Men jag har iallafall mailat chefen (som givetvis har semester en vecka) angående intyg. Och letat upp några jobb att söka. Som jag ändå inte får, men det är ju en bra början. Jag menar, det är ju svårt att få jobb alls om man inte söker några. (Tänkpositivttänkpositivt) Så nu ska jag bara begrava mig i böcker, skriva en hemtenta, gå och få en stämpel på kårbeviset (för att dom har ett uråldrigt system på skolan) och införskaffa en skrivare så att jag kan skriva ut ovan nämnda hemtena. Sedan åker jag till Mallorca och hälsar på Ilian. Puh. Jag är inte så bra på att ha många saker att göra eftersom jag inte gillar att ha saker hängande över mig. Eller så är det det jag är, för att jag börjar beta av sakerna en efter en. Hellre det än att ha det i hasorna hela hela tiden. Jag arbetar mycket bättre under press. Det har jag alltid gjort. Även om jag mår dåligt på köpet så presterar jag bäst då.

Idag var vi för övrigt på studiebesök. Den ena tjejen gjorde sin praktig på hud och köns-avdelningen på sahlgrenska, ihop med en kurator. Dom jobbade en massa med (eh.. mot? äsch, ni fattar) smittspridning och hon berättade om folk som fått HIV, att man kan gå med det i tio år utan att märka av det och att det är vanligare än man tror. Iiih. Efter att ha hört henne prata en timme var det till och med så att jag blev hypokondrisk (jag är i princip aldrig det annars) och skulle vilja testa mig för allt i hela världen. Huu.

Nya studiebesök imorgon. Upp tidigt igen. Jag har tagit paus från all ångestelände som hänger över mig för att klara av detta. Förra veckan missade jag två viktiga dagar för att jag inte klarade av att gå hemifrån. Inte bra.

Så. Tack och godnatt för stunden.

image32

Man måste skynda för att hinna
med allt.



Kommentarer
Postat av: Janne

Gah, sommarjobb ! Jag hade två dagar semester förra sommaren. Vilken misär alltså, men det fick man ta.

Hur går det med studierna ? Vad är det egentligen du läser till ?

2008-03-12 @ 08:56:39
URL: http://elektroapa.wordpress.com
Postat av: galathea

Janne: Fy, hur lyckades du med det? Jag hade en bra sommar förra året, arbetade men väldigt flexibelt och med världens bästa jobb.

Studierna går okej. Jag önskar jag mådde bättre så jag kunde prestera, just nu försöker jag bara ta mig igenom det. Men det är ju bara första terminen, snart börjar andra kursen. Och jag läser socionomprogrammet på göteborgs universitet. =)

2008-03-12 @ 09:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0