bloggHeader

En sak...

En sak ska du ha väldigt klart för dig...

Den raden fick det att isa inuti mig. Och det läskiga är att jag inte ens visste om det. Att jag inte kom ihåg. Personen som skrev det skulle egentligen bara säga att jag är bra. Att jag är bra som jag är. Men för mig var det ett hot. För mig finns bara en fortsättning på den frasen.

En sak ska du ha väldigt klart för dig, din förbannade lilla horunge. Passa dig jävligt noga! En vacker jävla dag då jävlar skaru få se. Fy fan säger jag. Förbannade jävla skit.

En sak ska du ha väldigt klart för dig. Kom inte och tro att du är något. Din förbannade lilla sugga. Fy fan säger jag.

Orden spottas fram mellan tänderna samtidigt som iskalla ögon tränger rakt igenom mitt inre. Jag var så van att höra det men det gjorde nästan lika ont varje gång. Och varje gång det smälldes i luckor och dörrar och kastades saker så ryckte jag  till. Det gör jag än idag av plötsliga ljud och rörelser. Spänd. Så spänd. Och ont. Så väldigt ont.

En sak ska du ha väldigt klart för dig...

Jag glömmer aldrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0