bloggHeader

Crybaby

Jag tittar på SPCA på tv 4+ och jag grinar. Det tog ungefär 30 sekunder från att jag slog på tv´n till att jag började gråta. Jag grinar när dom räddar fyra hundar från sin psykiskt sjuka familj som svälte dom. Jag grinar när dom räddar 15 killingar som släpps för att dö i skogen. Jag grinar när dom beslagtar två hingstar som är så magra att dom inte borde vara vid livet. Och jag grinar när dom visar en lama som arbetar på äldreboenden och hur de äldre skiner upp när dom kämpat för att ställa sig upp och kunna krama laman.

Jag gråter. Grinar. Bölar. Hur kan man misshandla djur? Hur kan man missköta sin hund som inte gör annat än älskar oss villkorslöst i gengäld? Stora mörka ögon tittar in i kameran och en svans som vevas runt runt runt i högt tempo så hela den lilla hunden skakar. Räddad från svält och överlycklig över att kamerateamet kommit för att hälsa på just den hunden. Fina fina djur.

Fy vad jag hatar vissa människor.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Slakt. Cirkusar är ofta jävliga mot sina djur och det är knappast naturligt. Zoo-djurparker, det är inte heller naturligt. Alla kor som mjölkas och sedan bara slaktas, deras kalvar som inte får mer än några timmar med sin mamma sedan skiljs de åt. Djur som de testar saker på som inte behöver testas längre (smink o.s.v) Farmer där djur är i små burar och deras tassar går sönder för de kan knappt vända sig innan de då ska dö för sin päls (räv och mink oftast, räv är förbjudet i Sverige dock) Sälar som klubbas ihjäl som bebisar, elefanter som tjuvskjuts för betarna..Oj vad mycket sjuka filmer det finns och bevis på att människan är lägst i kedjan bland "intelligenta" djur. Jag kan rekommendera fler filmer om du vill böla mer, men det är varning för mardrömmar och en tankeställare som är väldigt tung.

2009-01-14 @ 22:32:30
URL: http://evildoer.blogg.se/
Postat av: lina

ja visst är det gräsligt. jag skäms verkligen över att tillhöra homo sapiens-släktet när jag ser sånt. jag har mejlat julie nu i alla fall och det ska bli spännande att se om hon svarar och om hon har ngt att komma med. på onsdag ska jag till vetten med hunden iaf å ta prover...blir nervigt=/



ja du tentan ja...jag gick dit bara för att, men flumsvarade typ på ett par frågor bara så den blir ju kuggad. det vore jättebra med en pluggdejt...känns så jävla segt att komma igång med det och samtidigt fokusera på de andra kurserna nu...vilka har du valt?

2009-01-18 @ 15:15:38
URL: http://carolinalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0