bloggHeader

Godkänd tenta

Det är lustigt vad många stora, tunga stenar (läs: berg) som kan rasa från bröstet av att det står "G" på rätt sida på internet. Plötsligt kan jag andas igen. Visst, det tog inte många timmar innan jag kommit på nya ångestskapande saker som antingen måste göras eller som ligger där och gnager i bakgrunden på ett eller annat sätt. Jag vet med mig att jag är mästare på att hitta saker som stressar mig på ett eller annat sätt. Jag vet med mig att jag i princip skapar saker att må dåligt över om det inte finns något. Jag vet dessutom med mig att jag gör det för att jag inte känner till ett liv utan ont. Men! När jag loggade in på kursportalen förväntade jag mig verkligen ett IG på omtentan jag skrev på lucia. Jag förväntade mig ännu mer oro inför vårterminen, huruvida jag skulle få fortsätta eller inte. Jag måste ha en av de två kurserna godkända för att få gå vidare och eftersom jag ligger efter så.. tja.. ligger jag efter helt enkelt.

Gissa jag blev lycklig när där stod ett "G". Ett stort, fint "G"! Det betyder att jag kan plugga till juridiktentan i lugn och ro och ta den på omtentan istället. Det betyder också att jag är grym på att sålla information och att ta till mig "rätt" saker. Även om jag klarade godkändgränsen med nöd och näppe så kvarstår ju faktumet att jag knappt läst hälften av litteraturen, och det på fyra dagar. Dessutom är det lite trixigt att läsa 10 böcker som sedan ska avtentas på 7 frågor eller sådär. Men nu är den avklarad och jag kan som sagt ta sikte på att ta juridiken på omtentan. Så himla skönt.

Med andra ord kan jag andas igen, om så än bara för stunden och så länge jag inte tänker på allt annat i mitt liv som kan spöka. Dessutom har min terapi börjat igen efter juluppehållet vilket faktiskt känns bra. Och så har Cebbe fått ett nytt foder som jag hoppas väldigt mycket på. Med lite tur klarar hans mage av det (det är ganska "starkt") och med ännu mer tur kan det faktiskt få honom att lägga på sig lite. Jag håller alla tummar jag hittar i ena handen (och min nya, fina, vackert röda ipod nano jag fick i andra handen) och medan jag väntar på hundviktuppgång läser jag lite juridik och njuter av känslan att vara av med den tunga tentan.

Skönt.

Kommentarer
Postat av: gråtiger

duktiG Gallis!

2009-01-09 @ 00:54:39
URL: http://achromatic.blogg.se/
Postat av: onis

grattis, tunga stenar ska man inte bära runt på, inte hus heller..

2009-01-09 @ 15:22:34
URL: http://evildoer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0