bloggHeader

Hunddag

Det är fascinerande vad lite sol, frisk luft och en massa hundar kan göra med en. Jag trivs så himla bra med att vara ute, kunna andas och njuta av att  mina hundar mår bra. Jag skulle kunna vara ute på hundäventyr varje dag, åka på träningar och kurser och allmänt bus.



Idag var det Cerberus som fick leka med en massa affar. Och lite andra vovvar. Och jag fick träffa trevliga hundmänniskor. Det lustiga är att inga av dom bor här. I vanliga fall brukar jag träffa Marina och Linda. Båda bor i Skövde. Nu var Camilla och Flo på besök från Skåne och Lena och Anders som egentligen bor i mina hemtrakter Åkersberga men som har landställe någon timme eller så ifrån Göteborg. Tre timmar spenderades med hundspring och solande och nu, 7 timmar senare, sovar herr hund fortfarande gott. Då och då vänder han på sig, går upp och dricker eller sträcker på sig lite, men i övrigt visas inte många livstecken. Det var tydligen ansträngande att leka med 10 andra hundar på en gång. Kan tänka mig att det tar lite på huvudet faktiskt, att hålla koll på så många hundar. Men han är duktig min grabb. Socialt kompetent och ställer inte till trubbel utan leker bara glatt. Fast tjejerna är ju såå kul att lukta på och när dom blir sura är det ju ännu kuligare för då kan man försöka busa.

Hur som helst så har jag tydligen solceller och hunddrivna celler inbyggda i mig, för ingenting ger mig så mycket energi. Jag har till och med orkat bygga upp en struktur för tentan jag ska skriva. Nu ska jag bara orka skriva den också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0