bloggHeader

Tankar bara

Varför är det ofelbart så att när man verkligen, verkligen inte kan eller får skriva så kommer man på hur mycket som helst som man vill dela med sig av. Och sedan när man väl kan så är allt som bortblåst. Vad är det för elakt fenomen?

Nu är iallafall nästa tenta inlämnad. Jag har insett tjusningen i att skriva hemtentor. Eller inte i att skriva just tenta utan själva skrivadelen i det hela. Jag har ingen aning om jag egentligen svarar på frågeställningen och har fått med allt dom vill höra, men jag är en hejare på att ha en bra struktur, att vara pedagogisk och att formulera mig hyffsat bra. Så det så. Och just nu är jag ungefär 10 kg lättare än vad jag var när jag vaknade imårse, för nu har jag inte samma press på mig. Nu kan jag passa på att trimma Cebbe lite, att göra klart afghantidningen och att skriva ansökningar och sånt som jag behöver göra. Jay.

Igår när jag skulle hämta Cerberus på dagis klev det av en kille på samma hållplats. Han hade den där genomskinliga klisterlappen kvar på byxorna, ni vet den där som det står typ "32" på längs hela, eller vilken storlek det nu är. Det tyckte jag var lite skoj. Skönt att det inte bara är jag som är ivrig att få använda nya kläder.

Hoppas jag får tillfälle att använda min nya, söta sommarklänning snart med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0