bloggHeader

The Rainbow Bridge

Carmen börjar bli märkbart gammal nu, och det gör ont i mig att se. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan henne. Jag kan inte tänka mig att komma hem och veta att hon aldrig mer kommer komma skrattandes vid dörren. Hon börjar bli stel nu, och jag önskar jag hade råd med en beck on track-täcke iallafall. Jag ska verkligen försöka få ihop dom pengarna. Allt för min älskade prinsessa. Hon får glucosamin nu också, och vi hoppas att det hjälper. Hon är pigg och glad, men märkbart svagare i bakdelen. Det är jobbigt att se.

När jag är ute och går med henne så tänker jag på att hon kan dö när som helst. När jag är på väg hem blir jag orolig att något har hänt henne. Och om hon ligger väldigt stilla måste jag gå och titta så att hon fortfarande andas. Jag kan börja gråta när jag tänker så. Så jag gosar intensivt med hennes lena mjuka öron och jag pussar och pussar på hennes nos tills det blir rynkiga pussmärken på den. Jag går på långa promenader i vårsolen med henne och sitter på en parkbänk i solen. Jag försöker njuta av all tid med henne, men ändå snurrar dom andra tankarna.

Jag har sådan ångest. Jaja säger ni nu, när har den här tjejen inte ångest? Nej förvisso. Men jag får faktiskt ångest av tanken på hur Carmen hade det innan vi tog över henne. Jag får ångest av att jag inte tog henne tidigare. Att jag inte bara åkte och hämtade henne. Jag får ångest av att tänka på henne instängd i källaren. Eller av att hon blev inlåst i en skrubb när hon "misskötte" sig. Hur hon måste legat där i mörkret och väntat. Hon var inte rumsren sade dom. Hundar är sällan det när dom får gå ut en gång om dagen bara. Och då knappt längre än 20 meter.

Jag har ångest för allt sådant och det gör så ont att jag inte gjorde något tidigare.

Som vanligt räckte jag inte till och jag hatar det.

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Jag tittar och jag gråter. Men jag vet att den dag hon försvinner är det bara en tidsfråga tills vi ses igen.

Kommentarer
Postat av: Lockheed

Ja usch, det värsta med de små vännerna är att man vet att de med största sannolikhet kommer försvinna innan man själv gör det :( Vill inte ens tänka på det.

2009-03-26 @ 23:46:19
Postat av: Anonym

om du älskar räcker du till. mer kan ingen önska och jag tror carmen håller med om det.

2009-03-27 @ 02:07:48
Postat av: gråtiger

Dobbisen hemma har samma bekymmer med baken och äter äcklig glucosamid hon med (om den blandas med korv). Så jobbigt att se henne när hon så gärna vill springa och leka, men kroppen inte orkar med.



Men jag tror iaf att Carmen är en lycklig hund. Med en sådan matte.

2009-03-30 @ 00:13:13
URL: http://achromatic.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Jag är inlagd och har ångest. i win.

hoppas det blir bättre i alla fall.

någon måndag ses vi på akt.huset och då får du en kram

2009-04-01 @ 12:38:17
Postat av: Jonas

Men Helena, jag tänker också på tiden innan vi tog henne och det känns fruktansvärt, hon är en sådan underbar hund. Men glädjs åt att hon har det bra nu. I dag har hon varit ute två timmar och en timme busade hon med Rolf i skogen. Nu har hon fått en hel portion färssås och pasta och ligger och sover i soffan under en varm filt, så nog har hon det bra alltid. Men jag tänker likadant. Vi får ta och beställa det där täcket så snart som möjligt.

2009-04-07 @ 14:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0